Dins de les segones Jornades d’Organologia del Museu de la Música, centrades en els debats i reptes actuals de l’estudi dels instruments musicals, figura la presentació d'un estudi que ha permès localitzar el gamelan original —conjunt instrumental autòcton de Bali (indonèsia)— que va captivar el compositor Claude Debussy i els impressionistes durant l'Exposició Universal de París de 1889. Aquest esdeveniment va ser una fita crucial en la història de la música del segle XX i va marcar una generació de compositors com el mateix Debussy, a més de Ravel, Bartók, Poulenc, Britten i Cowell amb la seva sonoritat i influència en la música europea de concert. La presentació de la troballa del gamelan balinès que es va liderar des de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), es produeix després que es presentés en el congrés anual de l’American Musicological Society a Chicago. El Museu de la Música de Barcelona és l'únic museu d'aquí que compta amb un gamelan complet. L’impacte del gamelan en Claude Debussy és evident en obres com «Pagodes per a piano» o «La Mer», així com en gran part de la seva producció de maduresa, que només es poden entendre des d’aquesta influència... [+ informació]