Les expectatives sobre els musicals nominats «Ànima» del Teatre Nacional de Catalunya i «L'alegria que passa» de Dagoll Dagom es van esfumar de seguida perquè l'opció majoritària dels premis Max en la majoria de categories on concorrien com a nominats espectacles d'autoria catalana va ser la d'optar per aquelles produccions que s'havien vist a Madrid. La bona intenció de nominar espectacles en català es va quear només en bona intenció. A l'hora de la veritat, el criteri és que els Max volen ser plurals, però no poden evitar de mirar-se el melic que els ha vist néixer malgrat que entre els associats de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) —que antigament volia dir d'Espanya fins que el delegat Ferran Mascarell va canviar la E per Editors— hi hagi la majoria de creadors catalans [vegeu el palmarès íntegre dels Premis Max 202 aquí]. Els que sí que es van emportar els premis a millor actor i millor actriu van ser Enric Auqué i Àgata Roca, ell pel seu paper a «El día del Watusi» i ella pel seu paper a «L'imperatiu categòric», que ara s'ha reposat al Teatre Lliure de Gràcia i que aviat tindrà una versió espanyola a Madrid. «El día del Watusi» tindrà una altra minitemporada de glòria al Teatre Lliure la temporada vinent, però aquesta vegada a la sala gran de Montjuïc... [+ informació]