La temporada del Teatre Nacional de Catalunya que es tanca ha estat la de la recuperació amb un rècord històric de 5.701 abonats i prop d'un 84% d'ocupació mitjana amb un total de 126.500 espectadors. Això fa que la temporada 2024-2025 s'encari amb un objectiu renovat i ambiciós a banda d'apostar pel que la directora Carme Portaceli anomena ‘“la marginalitat”, és a dir, allò que queda fora del model establert com a desitjable o com a normal. Les persones a les quals la societat posa al marge, ja sigui perquè venen d'una altra cultura, perquè són velles, pobres o dones, ens poden ajudar a veure altres mons i obrir la nostra ment. La programació arrenca a la Sala Tallers amb la recuperació de la proposta doble «Hamlet.01» i «Hamlet.02», que dirigeix Sergi Belbel i que protagonitza l'actor Enric Cambray. Els dos han demanat un espai despullat, el taller de pintura de la Sala Tallers, després que els últims anys han representat el primer d'aquests espectacles en altres espais. La Sala Gran obrirà amb «Ànima», una idea en clau de musical d'Oriol Burés, que comptarà amb 24 joves intèrprets, proposta que lliga amb la nova política del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya de donar suport al teatre musical en català, com passarà també en l'àmbit privat amb el nou musical de Nostromo Live, «El dia de la marmota», d'Àngel Llàcer i Manu Guix, o la nova versió de «Mar i cel», de Dagoll Dagom, ue representarà el final de la companyia. Després de rebre el Premi de la Crítica, el macroespectacle «Vudú (3318) Blixen» d'Angélica Liddell serà a la Sala Gran el mes de març en un cap de setmana i en sessions des de les 4 de la tarda fins a les 10 de la nit llargues. Un altre nom de la temporada 2024-2025 serà «Anna Karènina», de Lleó Tolstoi... [+ informació]