05 de gener 2022

L'auge de les plataformes digitals ha fet reduir l'audiència de la televisió convencional a les hores punta segons un estudi de la comunicació audiovisual

Segons l'informe anual del Gabinete de Estudios de la Comunicación Audiovisual (GECA), el 2021 cada espectador ha vist una mitjana de 206 minuts diaris de televisió, la xifra més baixa des del 1993, quan el consum televisiu era de 204 minuts diaris (l'any 1992 va ser de 192 minuts). Pel que fa a l'audiència mitjana, també es detecta un descens: el 2021 ha sigut de 6.546.000 espectadors, la dada més baixa des del 2007 (6.546.000 espectadors). Una de les causes del descens s'atribueix al paper cada vegada més important de les plataformes de streaming, principal rival de la televisió convencional: els espectadors que tenen accés a aquest tipus de serveis han reduït el seu consum diari de televisió lineal en 19 minuts, mentre que els que no consumeixen plataformes només han destinat 7 minuts menys de mitjana a la televisió... [+ informació]