11 de juny 2021

Internet passa per davant de la televisió segons les onades de l'Estudi General de Mitjans que evidencia també una caiguda en picat del cinema convencional sobretot pel tancament forçat pel coronavirus

En l’onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) corresponent al primer quadrimestre del 2021, Internet se situa en un 90% de penetració, mentre que la televisió té un 87,3%. Tot seguit ve la ràdio, amb un 55%, i ja a molta distància el cinema, amb un 0,6%, tot i que cal tenir present el tancament de sales al qual s'ha vist obligat el sector. Per franges d’edat, la població que més es connecta a internet és la compresa entre els 20 i els 24 anys (99,4% pel 76,5% que mira la televisió) i de 25 a 34 (97,1% pel 81,3%). La televisió és predominant en les persones de 65 i més anys amb un 95,8%. En el cas de la franja de 65 a 74, un 81,9% acudeix a internet, i en la de 75 anys i més només hi acudeix un 52,7%. Pel que fa a la ràdio, els sectors que tenen més penetració són les franges de 35 a 44 anys (59,6%) i de 45 a 54 anys (62%). En cinema, les persones que van més a les sales són les compreses entre els 25 a 34 anys (1,1%). Una altra de les anàlisis més destacades de l'informe de l'Estudi General de Mitjans (EGM) és que, en un any marcat per la pandèmia, les plataformes de vídeo sota demanda mitjançant... [+ informació]